Cezayir’de çizgi roman

Çarşamba akşamı Fransız Kültür‘de Uluslararası Cezayir Çizgi Roman Festivali (FIBDA – Festival International de la BD d’Alger) temsilcileri Dalila Nadjem ve Rachid Alik ile çok keyifli bir söyleşimiz oldu. Dalila Nadjem FIBDA’nın küratörü, DALIMEN yayın evinin müdürü, aynı zamanda Cezayir’de iki tane de kitapçısı var. Tam bir kitap aşığı! Rachid Alik ise 10 yıl kültürel gazetecilikten sonra FIBDA’ya katıldı, hem iletişim hem uluslararası ilişkiler sorumlusu. Ayrıca kısa br süredir Cezaryir Fransız Kültür’de kültürel ataşeliği yapıyor. Rachid öncelikle Cezayir çizgi romanıyla ilgili tarihi anlattı, ardından Dalila FIBDA gibi bir festivalin bu tarih ve kontekstin içinde nasıl bir rol aldığını açıkladı. Ben 2011’de FIBDA’ya katıldım ve gerçekten çok güzel bir enerji olduğunu gördüm: gençlerde zengin bir merak ve yaratıcılık var, ortaya çıkan çeşitli yapıtların da kalitesi gerçekten yüksek. Bu konuyla ilgili Ekim ayında Kültürel Güncel‘e yazdığım yazıyı okuyabilirsiniz.

Güzel bir seyirci kitlesi vardı. Gelen herkese ve özellikle Babilkulesi websayfasını yöneten ve Üniversitede çeviri üzerine ders veren Zuhal Hanım‘a ve öğrencilerine çok teşekkür etmek istiyorum.

Konuşma sırasında söz verdiğim gibi, burada bir kaç tane genç Cezayir’li yazar ve çizerin eserlerini yayınlıyorum. FIBDA ile daha fazla bilgiyi www.bdalger.net ‘ten bulabilirsiniz.

Faiza Benaouda. C’etait mon papa
Mahmoud Abdoun, Gobe Mots

Mohamed Kechida & Besma Chayani, Rhapsodie

Nawel Louerrad, Monstrez-vous